mandag 8. oktober 2012

Matsøtmispel Alvdal E

Da vi skulle bestemme oss for hvilken hekk vi skulle ha, var matsøtmispel 'amelanchier alnifolia Alvdal E' en av plantene som ble vurdert. Et eksemplar av arten ble kjøpt inn i juli. Den var da grønn med røde og sorte frukter og var helt grei. Valget av hekk falt derimot på Hybridbarlind 'Hillii'.

Så kom høsten og da viste frøken matsøtmispel seg fram i all sin prakt. Bladene har fantastiske høstfarger! Plutselig klartret den mange hakk på 'hagetopplisten' i hodet mitt.




Den obervante leser vil legge merke til at bildene står ved siden av hverandre. Jeg ba om hjelp til det innlegget Høstsalg på hagesenteret og hjelpen kom! Jeg klarer nå å sette bildene ved siden av hverandre direkte i innlegget ved hjelp av vidunderknappen øverst til høgre som heter Tx. Takk til Ida Marie:) 

2 kommentarer:

  1. Mispel er flott nå på høsten, men barlinden er jo grønn på sin friske og mørke måte hele året. Hmm, ikke rart det blir vanskelig å drive med hage :)
    Finfin uke til deg.

    SvarSlett
  2. Så flott den mispelen er! De får alltid så flotte farger på høsten. Takk for opplysninger om den mystiske knappen. Kanskje jeg også kan få til å legge bilder ved siden av hverandre...
    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...