lørdag 11. juli 2015

Sommerminner og en superoppskrift

Det står til liv her i hagen ved skogen. Det tilbringes bare svært lite tid på pc'en. Bot og bloggbedring loves. Her følger noen sommerglimt fra min sommer. Men først - en verdenspremiere (siden oppskriften er diktet av meg) - på supergode, sunne, glutenfrie, melkefrie, fiberrike og mettende paleomuffins. Perfekte små posjoner som spises som du ville gjort med vanlig brød.


Ingredienser til ca 12 muffins:
  • 1 dl solsikkerkjerner
  • 1 dl gresskarkjerner
  • 0,5 dl sesamfrø
  • 3 dl hakkede mandler (som hasselnøtter, mandler, valnøtter, cashewnøtter)
  • 2 ss valmuefrø
  • 2 ss pistasjnøtter
  • 1 ts salt
  • 0,5 dl kuttet tørket aprikos
  • 0,5 dl gojibær (evt tørkede tranebær)
  • 0,5 dl kokosmel (evt mandelmel)
  • 2 egg
  • 1 dl vann
  • 0,5 dl olje av god kvalitet.

Bland alt godt og legg det over i ca 12 muffinsformer.

Stekes på 160 grader i ca 30 minutter. 
Voilà! Kos deg med supersunne og gode matmuffins.


Sommerdagene mine har ofte startet slik:
Jeg digger at dagene er så varme at man kan spise frokost ute i shorts og t-skjorte!

Det blomstrer her hos oss også, men fotografen har ikke gjort jobben sin i år. Denne søte pelargoniaen uten kjent navn er et av unntakene.

Jeg er inspirert av Norges hagemester på TV2 og likte godt hvordan de delte inn hagen i soner. Med god hjelp av sjefen sjøl (pappa selvfølgelig) bygges det skyggehage. 

Fisketur med fornøyd jente:

Mitt lille stykke Norge:
#sommerkaffen


Ha en fortsatt flott sommer!
- Hilsen Elin -

9 kommentarer:

  1. Sommerstemning :) Ha en god sommerkveld :) Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  2. Så fint at du vil dele denne oppskriften. Laget av en ekte ernæringsfysiolog!! Det er fagstoff på høyt nivå. Nydelige bilder fra sommerdagene hos deg!! De ser søte og herlige ut, akkurat som deg!!!

    SvarSlett
  3. Hei Elin.
    Mmm det så veldig godt ut, det passer bra med noe sunt og godt mellom grilling og potetsalat.
    Så fine sommerbilder fra deg og din pelargonia er vakker, god søndag og klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Hei på deg
    Hyggelig at å høre fra deg igjen. Ser ut til at du har en flott sommer, og koser deg i hagen. Ønsker deg en fortsatt fin og rolig sommer.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  5. Hei! Hyggelig å "se" deg igjen. Stemningsfulle sommerbilder.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  6. Så¨utrolig koselig å "se" deg og hagen ved skauen igjen. Det står virkelig godt til ser jeg:) Skjønner godt at du vil nyte ute fremfor inne foran PC. Du er så flink til å lage små og store fristelser. Blir spennende å se skyggehagen din. Nyt sommerdagene fullt ut. Så blogges vi senere:)

    Hilsen Jannicke

    SvarSlett
  7. Heisann!
    Så spennende med skyggehave der dere kan nyte muffins og dertil drikke.
    Anne Marit som var med i Hagemester er min kollegea! Ho er ikke sånn som på TV til daglig. Det var en rolle nærmest....
    Nyt sommerdagene framover, vi har altfor få av dem.... men jeg misunner ikke dem på sørligere breddegrader med opptil 40 + grader.

    SvarSlett
  8. Heisann!
    Så spennende med skyggehave der dere kan nyte muffins og dertil drikke.
    Anne Marit som var med i Hagemester er min kollegea! Ho er ikke sånn som på TV til daglig. Det var en rolle nærmest....
    Nyt sommerdagene framover, vi har altfor få av dem.... men jeg misunner ikke dem på sørligere breddegrader med opptil 40 + grader.

    SvarSlett
  9. Så nydelige bilder og et dukkehus til å inspireres av! Ha en riktig fin sommer fortsatt.

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...