lørdag 26. oktober 2013

Helgegleder - middag og dessert

Jeg deler to høstlige oppskrifter i denne ukens Helgegleder hos Vivis hagerom, Trollkrem og Fullkornspasta med kjøttsaus.


TROLLKREM
4 posjoner:

  • 5 dl tyttebær
  • 1,5 dl sukker
  • 1 eggehvite
  • 1 ts vaniljesukker

Bland bær, sukker, eggehvite og vaniljesukker. Visp noen minutter til kremen er luftig og fin.
Server trollkrem uten tilbehør eller med vaniljesaus/vaniljekesam.



FULLKORNSPASTA MED KJØTTSAUS
4 posjoner
  • 600 g karbonadedeig
  • 1 ss olje
  • 1 løk
  • 2 gulrøtter
  • 1 boks hermetiske tomater
  • 3 ss tomatpuré
  • 1 ss grovhakket timian eller basilikum
  • 1/2 ts salt
  • 1/2 ts pepper
  • 400 g kokt fullkornpasta

Brun karbonadedeig og finhakket løk. Kutt opp gulrot i små biter. Tilsett gultot, hermetiske tomater og tomatpuré i panna med karbonadedeig og løk. Smak til med salt og pepper. 
La sausen småkoke i ca. 10 minutter til den begynner å tykne. Dryss over friske urter. 
Server kjøttsausen med fullkornspaghetti og en god salat.



Ha en nydelig lørdag! 
-Hilsen Elin-

11 kommentarer:

  1. Hei og god morgen, Elin.
    Mat er alltid en stor glede, og det ser jo utrolig godt ut. Ønsker deg en kjempe fin helg, og måtte du få mange flere gleder.

    Det var en feil i linken, men nå skal den være i ordne igjen.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Mmmmm!!! Nostalgi å møteTrollkremen igjen. Ikke smakt det siden jeg var barn. På tide å gjøre noe med:) Takk og velbekomme Elin:)

    SvarSlett
  3. Trollkrem er supergodt! Det er noen år siden jeg lagde det, men det går det an å gjøre noe med.
    Flott middagsoppskrift du lager også.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Mmmmmm det var gode mat du har laga. Trollkrem er barndoms nostalgi....veldig godt.
    Kjekt med oppskrift på pastarett.
    God helg, frå MarJE.

    SvarSlett
  5. Å, det så veldig godt ut.
    Takk for oppskrift.

    Ha en fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  6. Mmmmmm..... Herlig! Fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  7. Oi, Elin, dette må prøves! Og i morgen skal jeg bake boller igjen, etter oppskrift fra deg! :)

    SvarSlett
  8. Jeg lurer veldig på hvorfor jeg plutselig ble så sulten hehe.
    Så godt og delikate bilder, god søndag fra Marit.

    SvarSlett
  9. Mmm...deilig!
    Ønsker en fin ny uke:))

    SvarSlett
  10. Ser veldig godt ut! God kveld :-)

    SvarSlett
  11. Mmmm! Trollkrem har jeg aldri smakt, ser fantastisk godt ut! Det må jeg prøve:)
    Tusen takk for koselig hilsen:)
    Ønsker deg en fin ny uke. Klem fra Ellen

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...