onsdag 4. februar 2015

Hageblogger på villspor?

Første februar! Januar forsvant visst i et utpust. Det er tidvis bloggpause i min såkalte hageblogg. Det skjer utrolig lite i hagen for tiden. Ikke har vi noe særlig fugleliv å skryte av heller, etter at en liten jeger av en pus har flyttet nn til oss. Det som opptar meg av aktuelt bloggmateriale er derfor matlaging. Hagebloggeren er midlertidig på villspor inn i matbloggingen, inntil hagen våkner til liv.

Sunne, gode og mettende vafler - uten sukker og med kun grovt mel.
Gunstige for #SK2015 (altså SommerKroppen) 



Ingredienser:
  • 2,5 dl havremel
  • 2,5 dl fibra fullkornshvetemel
  •  2 ts bakepulver
  • 4 dl mel
  • 2 egg
  • 50 g smeltet smør

Rør, svell, stek og spis!
Brunost på vaflene er supergodt :)


Ny variant av lunch på glass. Her er det naturell yoghurt, hjemmelaget frokostblanding og friske bær.



Januar bydd på flotte solnedganger. Stjerna i lekestua bør nok byttes ut i løpet av februar.

Jentene mine lager snøborg.

Forrige helg var vi på tur til Oslo.
Tog, hotell, skøyting i spikersuppa, shopping, mat, cafe, Disney on Ice. "Alle" elsker Frost, men vi var uenige om hvor mye vi skulle handle på showet.

Marte utenfor Stortinget.

Marie på cafe.


Fortsatt god uke til dere!
-Hilsen Elin-

6 kommentarer:

  1. Ja, det er ikke mye å skrive om på vinteren i en hage blogg ;) Men heldigvis går det fort fremover nå!
    Ser frem til flere hageinnlegg :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Mmm, de vaflene ser gode ut :-)

    SvarSlett
  3. Hei
    Alltid noe fristende inne hos deg, Elin. Du er ikke på villspor i det hele tatt, så bare fortsett med det du holder på med :)

    Klem Vivi

    SvarSlett
  4. Hei Elin!!!

    For noen nydelige og proffe bilder av sunn mat, dette hører hjemme i et interiørblad/hageblad! Så deilige de vaflene ser ut - jeg skal lage dem i dag! Her allerede laget handleliste til meg selv med ingrediensene. Så fin overskrift også du hadde her om dagen: "Start somewhere" - - det er jo det det handler om. Du er så inspirerende med bilder av bær, solid treverk, nordisk lys. Jeg blir henført. Virkelig morro å følge deg.

    SvarSlett
  5. Den lunsjen din see bare såååå deilig ut=) Så den på insta også, og nå skal jeg prøve denne frokosten. Friske fine bilder=) God helg=) Vibeke

    SvarSlett
  6. Heisann... gi meg et hint når første vårtegn kommer..... ha ritkig go´hælj ;:OD)

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...