lørdag 28. desember 2013

Romjul

Juleferie er herlig! Skuldre senkes, late dager, mye god mat, kaffe og mange levende lys. Riskremen var heldigvis god i år også. De er godt å ha tid å se julemorgen med ungene og lese en god krim jeg fikk i julegave (Lee Child -Verdt å dø for).

Riskremen vil jeg gjerne dele med dere senere. Planen for dette innlegget er å vise frem litt av jula 2013 i heimen vår i Drangedal. 
Tradisjonelle juleblomster må jeg ha. Julestjernene står i nye potter fra Green Gate. Bakest står et kanelhus med plass til telys i første etasje. Rundt huset dufter det deilig av kanel.



Årets juletre.
Det er så hyggelig med juletreet og jeg skal ha det i hus så lenge som mulig. 
Småjentene fikk besøk av ei venninne i dag. Minstemor dro ho med seg inn i stua og sa: "Se her er juletreet vårt! Er der ikke fint?" Da ble mamma'n glad og aldri så lite stolt. 

Den nye Bambikula har funnet sin plass på treet.

En tova julenisse jeg har strikket. Oppskrift finner du her.


Til slutt en liten sang fra mine to små jenter:




Fortsatt god romjul!
-Hilsen Elin-

9 kommentarer:

  1. Juleferie er herlig. Herlig innlegg fra deg. Nydelig julesang fra jentene dine. Fortsatt god romjul! Anne

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder, kreativt med kulene som er strødd ut. Nydelig rødfarge på dem. Likte også kjempegodt de små krukkene fra Green Gate, rådyr og kanelduft fra stilig lyshus. Jentene er som alltid verdens mest sjarmerende, og det var et altfor kort sanginnslag. Vi vil ha flere vers! :):) Smil.

    SvarSlett
  3. Så utrolig koselige bilder fra hjemmet dit, Elin. Ja, det er godt med juleferie og late dager. Her koser vi oss også med julemorgen.

    Ønsker deg en fortsatt super fin jul. Klem Vivi

    SvarSlett
  4. Hei Elin og god romjul i stua.

    Så koselig julepynt du har, det er deilig å bare gjøre som en vil og kose seg med sine.
    Det blir mye god mat og kaker så nå skal jeg ut og gå meg en tur for her skinner solen i dag.

    God søndag fra Marit.

    SvarSlett
  5. Vakkert pyntet juletre……jeg er helt enig med minstejenta.

    SvarSlett
  6. Skjønne småpiker :-) Jeg likte godt Bambi julepynten! Kos deg med de siste dagene i 2013!

    SvarSlett
  7. Godt nytt år!
    Takk for et hyggelig blogg-år:)

    SvarSlett
  8. Kram och ett riktigt Gott Nytt År till dig!
    Törnrosa

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...