lørdag 11. mai 2013

Helgegleder #25

Hei og god lørdag!
Det er deilig med langhelg, men vi skal ikke skryte av været her i indre Telemark.

Helgegledene fra meg blir først noen fuktige blomsterbilder.
Backsippa Pulsatilla vulgaris 
Kalles den virkelig stor kubjelle på norsk? Et upassende navn på en så yndig blomst.

Julerose Helleborus

Primula John Moe


Vi maler huset!
Fargevalg vegger: Berg.
Fargevalg vinduer: Frostrøyk.

Resultat av gårsdagensarbeid:
Stor forandring! 
Siden det regnet hele dagen, var tidspunktet for maling på ingen måte ideell... Her er det andre faktorer som bestemmer, så får vi ta det været som kommer. Regnet kan heldigvis ikke treffe 4 vegger samtidig.

Ha en fin lørdag!
Min plan for dagen: male videre.

Flere helgegleder finner du hos Vivis hagerom






12 kommentarer:

  1. Nydelige blomsterbilder.
    Vi skal male også, men her bare regner og regner det...

    Ha en flott dag.
    Klem

    SvarSlett
  2. Fine bilder! Så vakker den Pulsatilla'n, magisk!

    SvarSlett
  3. Ja, det heter faktisk kubjelle på norsk. Fargen ble kjempefin på huset. Det er ikke lett å male i regnvær. Vi malte huset over to våte år men ble heldigvis ferdig i fjor på sensommeren. Det tok sin tid og veggene må være tørre når en maler, så det er ikke så lett å få det til når det bøtter ned hver dag. Vånd er det samme som vann/ jordrotte :-)

    SvarSlett
  4. Ikke det helt store været her ute ved kysten heller men alltid noe å glede seg over likevel :) God helg!

    SvarSlett
  5. Oj, hvilken forandring, stiligt :)

    SvarSlett
  6. Nydelig blomster du viser. Dette er stor lykke for en hagesjel. Kubjelle er en fantastisk flott plante, og snart kommer mine i blomst også.

    Jeg holder også på med maling av hus. I dag har jeg startet på pirkearbeider, så får de flate veggene vente.

    Veldig hyggelig at du deler din glede. Klem

    SvarSlett
  7. The detail in these is stunning, so sharp

    Mollyxxx

    SvarSlett
  8. Hei!

    Jeg er hjertens enig når det gjelder kubjelle, navnet kan jo skremme vettet av en uinvidd.

    De er jo virkelig vakre blomster.

    Så spennende at dere er i gang med å male huset! Vi har malearbeid her også, ikke minst en garasje som trenger sårt å få litt oppmerksomhet, slik at den kan stå i stil med Alchymist - klatrerosen jeg har satt inntil den...

    Slik situasjonen er nå, er det ingen tvil om at veggen ikke yter rosen rettferdighet.

    Tilbake til dine flotte bilder, den julerosen du har der, er ganske enkelt den vakreste jeg har sett. Helt fantastisk farge.

    Gleder meg til morgendagen, med mange spennende vårtegn! Tenk, snart er det 17. mai...

    klem fra Ingvill

    SvarSlett
  9. A very cheerful primula!

    SvarSlett
  10. det blir ju fint, hoppas det slutar regna så ni får det klart. sippan är så söt jag gillar den skarpt.
    Ha en fin ny vecka
    Kram Meta

    SvarSlett
  11. Great paint job on the house and I always love your flowers. Thank you so much!

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...