lørdag 2. februar 2013

Scones som lørdagskos?

Her får du tips til veldig gode og enkle scones som passer ypperlig som helgekos. Disse lager du på en halvtime, så sett igang om du blir fysen eller det kommer uventet besøk.




Oppskrift på fine scones:

ca 12 stk

  • 4 dl mel
  • 3 ts bakepulver
  • 1 ts salt
  • 0,5 dl sukker
  • 4 ss smør
  • 1 - 1,5 dl melk

Bland det tørre og smuldre inn smøret.
Ta i melk til deigen blir passe bløt (den skal kunne rulles).

Rull til pølser med en diameter på ca 2 cm. Del pølsene i biter på ca 1 cm.
Plasser emnene på brett og stek på 200 grader i 12-15 minutter.

Kos deg!
Prøv scones'en med syltetøy og krem eller brunost.
Og en god kopp te eller kaffe.

Dette blir denne ukens Helgeglede fra meg.
God helg.

16 kommentarer:

  1. Looks good hilsen Torhild:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, de var gode. Kom opp ein dag på scones og te. Hører rykter om ny Londontur for dikkan au :)

      Slett
  2. Hjemmebakst er jo så godt. Er det noe som skaper stemning, så er det jo det.

    Jeg er så utrolig glad for at du vil være med på helgegleder. Ønsker deg en fin lørdag!

    God klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er godt med hjemmebakst og duften sprer seg i rommet.
      Kjekt du kjører igang helgegleder:)

      Slett
  3. Mums! Nu blev jag sugen! men det får bli glutenfritt för min del, det borde väl gå lika bra att baka dessa med sådant mjöl istället för vanligt.... Jag får pröva :) trevlig helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm, ja kanskje det. Men uansett mange gode glutenfrie rundstykker man kan bake.
      God helg!

      Slett
  4. De ser gode ud! Jeg elsker scones - allerhelst med clotted cream :-) God lørdag til dig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Clotted cream? Har hørt om, men aldri prøvd. Kanskje det må prøved neste Londontur...

      Slett
  5. Takk takk, oppskriften er notert.
    God søndag fra Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den var fin. Jeg noterer den i bloggen, så har jeg den når jeg trenger den neste gang;)
      God søndag!

      Slett
  6. Så fin blogg du har! Fant deg på Today´s Flowers, herlige blomsterbilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Så kjekt da, hyggelig at du fant veien hit:)

      Slett
  7. Takk for oppskrifta...dei såg gode ut.
    Ha ei fin veke, frå MarJE.

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...