onsdag 12. juni 2013

Chelsea Flower Show - Hagefigurer

Jeg poster et eget innlegg med bilder av hagefigurer. Her var det mye spennende og nytt - både jeg og min hage ble litt traust i denne sammenheng :)

Ville du latt denne karen her flytte inn i hagen din?
Kul da, om han hadde fått jobben gjort ;)

Noen av de på forhånd mye omtalte gnomene. Det blir julenisser for meg altså.

Familien grevling på tur.

Disse to fyrene synes jeg var festlige - kunne gjerne hatt de med meg hjem i kofferten.
Dette er vel så vidt jeg husker figurer fra Alice i Eventyrland.

Flere eventyrfigurer. Filurkatten er øverst til høyre. 

Om denne tror jeg de engelske damene ved siden av meg sa det helt dekkende:
It's disgusting, isn't it?!

Trillebåra, den trofaste hjelperen i hagen gjennom mange år, fikk sin plass i rampelyset.


Flotte treutskjæringer - Gruffalo var jo bare nydelig (det er han til venstre for dere som ikke leser barnebøker for tiden).

Noen har god oppfinnsomhet. Den hadde nesten blitt for skummel i mørket. Kanskje kjekk om man vil skremme bort noen?


En lur liten alv?

Avslutningsvis denne leiende familien, laget av Helen Sinclair.

Hva synes du? Er slike hagefigurer noe for din smak og hage?

Ha en flott torsdag!
-Hilsen Elin-

13 kommentarer:

  1. Oj, her var det stor variasjon!
    Jeg likte nok uten tvil grevlingene best. De kunne fått flytte inn i hagen min når som helst. Ikke så de ut til å rote så mye som artsfrendene sine heller...
    Gnomene kan jeg nok styre meg for. De kan få holde seg i England ;)

    SvarSlett
  2. Leiende familie kan få komme hjem til meg, ellers blir nok jeg litt for traust kjenner jeg. Skal vurdere å frike ut til jul... ;) Morsomme bilder, da.

    SvarSlett
  3. Så erkeengelsk med skikkelige hagefigurer! Moro å se, og enig i at gnomer er julenisser. Jeg er glad i å dekorere uteområdet og hagen, og skulle gjerne gjort mer av det. Skjelettet får da ikke den helt selvskrevne plass. Da var den leiende familien mer velkommen. ;) Takk for reportasje fra Chelsea! Veldig greit for oss som ikke har fått kommet oss dit, å få se litt av hvordan det egentlig er.

    SvarSlett
  4. Takk for kommentar om roser, dobbelt opp til og med, selv om den ene forduftet fullstendig. Kugjødselkompost kan med fordel legges oppå jorda, da kveles også ugresset. Og jeg er enig i at det er en super lettvint og grei løsning.

    SvarSlett
  5. Mye artig.
    Tror noe sånt kunne frisket opp hagen min. Men ikke gnomer, det blir for julenissete. Et sånt skummelt tre skulle jeg gjerne hatt.

    Klem

    SvarSlett
  6. Julenissene er ikke noe for meg i hagen, for de forbinder jeg med jul. Men jeg kunne godt ha tenkt meg noen av de figurene. Den med det blå lyset lignet på Entene fra Lord og the Rings. Jeg synes de du viser var skikkelig tøffe!

    SvarSlett
  7. Noe litt spesielt for meg, men smaken er jo så forskjellig.
    Grevlingfamilien likte jeg veldig godt, og kunne med glede hatt i hagen.
    Artige bilder Elin, klem fra Marit.

    SvarSlett
  8. Heisan. Morsomme bilder! :-D Jeg tror faktisk jeg gikk glipp av de fleste figurene du viser fra Chelsea Flower show! Like eller ikke like figurene du har tatt bilde av. Jeg har uansett kjempesans for den frodigheten og fantasifullheten en finner i hagene og figurene på Chelsea Flower show! :-D
    Ha en fin dag.
    Stein

    SvarSlett
  9. Her var ltt for enkvar smak, eg går for "Den leiande familen"

    SvarSlett
  10. Morsomme figurer :-) Jeg hadde nok nøyd meg med grevling-familien.

    SvarSlett
  11. Fun to look at but not the sort of thing I'd buy for my garden.

    SvarSlett
  12. Her var det virkelig mange figurer for enn hver smak. Jeg tror jeg nøyer meg med å se på bildene ;)

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  13. Eg likte godt familien grevling :)

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...