søndag 12. mai 2013

Vårtegn #9

God søndag og velkommen til 'Vårtegn' #9!
Om du klikker deg inn via bildet under, finner du siden med bloggere som deler vårtegn rundt omkring fra hele landet.


Her I hagen ved skauen våres det stadig mer, selv om det også på dagens bilder blir mange knopper.

Akeleie Winky Deep Dark Blue, med en vanndråpe.
Håper jeg kan vise frem akeleiens blomster neste uke.


Det nærmer seg også for tulipanene. Lurer på hvilken farge den har.


En blodlønn som heldigvis har overlevd den lange vinteren.


Storesøster, som her ser ut som en håndballspiller fra 80-tallet, hjelper til med hagearbeid.


Og lure lillesøster er sjelden langt unna.


Mårbacka, endelig i blomst.
Den stammer visstnok fra Selma Lagerlöfs eiendom som selvsagt heter Mårbacka

Dagens plan: fortsette å male hus, fotballtrening og kose meg med deres vårtegn. 

God søndag og ha en fin vårdag!







15 kommentarer:

  1. Flotte vårtegn! Ja, storesøster så veldig 80 talls aktig ut :-) Akeleieknopper allerede nå var tidlig. Her er det bare blader. God maledag!

    SvarSlett
  2. Så flotte jenter! Nydelig med dråper på blomsten!

    SvarSlett
  3. Tenk at du snart har akeleie i blomst. Jammen har det kommet langt hos deg, Elin.
    Her har det også skjedd saker og ting i hagen, så vårtegn fra meg kommer seinere i dag.
    Godt å ha hjelp i hagen av søte jenter :)) Stiklingene jeg fikk av deg kommer seg, selv om det er en som døde. Gleder meg til blomstring.

    Ha en fin søndag. Klem

    SvarSlett
  4. Tross lave temperaturer og sur vind går våren sin gang der ute i hagen :) Heldigvis :) God søndag!

    SvarSlett
  5. Så søte jenter du har, Elin, det er
    koselig når alle deltar!

    SvarSlett
  6. Etterlengtede vårtegn, nå har du snart tulipaner og masse farger i hagen din.
    Så flink hjelper du har, blide jenter med trillebår er ett herlig vårtegn det også.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  7. Nå skjer det mye i hagen din, herlig. Måtte flire av din kommentar til den søte hjelperen:-) Min minste sønn er mye ivrigere til å hjelpe i hagen enn hans bror på 18-år. Merkelig:-))))

    SvarSlett
  8. Ja, det er deilig når våren titter frem :) Følger spent med fremover på alle plantene dine :)

    SvarSlett
  9. Så fine vårtegn!...Akelie i blomst snart...så heldig:)
    Det vokser fort om dagen...så jeg må en runde eller to hver dag for å så med meg alt:))
    Ha en fin ny uke:))

    SvarSlett
  10. Jentene er storsjarmører som alltid! Utrolig herlig å få se et lite glimt av dem igjen. De er over gjennomsnittet fotogene!

    Herlig at akeleien har kommet så langt hos deg, det var helt fantastisk å se. Hos meg står den i skygge, og her er det kun litt lysegrønt bladverk å se.

    Det er bare ufattelig deilig at tulipanene er kommet så langt. Jeg kan nesten ikke vente til de springer ut.

    Ha en god uke med dine fantastiske døtre!

    SvarSlett
  11. Herlige vårtegn :) Akeleien så lekker ut, er spent på hvordan den ser ut i blomst. Høres ut som dere har hatt en produktiv vårdag.
    Ha en fin ny uke :)

    SvarSlett
  12. Herlige vårtegn Elin! Spennende med knopper, som man forlengst har glemt navn og farge på. Overraskelsesmomentene er viktige:) Stemmer at Märbacka kommer fra Selma L sitt hjem. Jeg var der i fjor. En fantastisk plass og pelliser på rekke og rad. Ha en fin søndag. Takk for at du lar oss få dele og nyte vårtegn!

    SvarSlett
  13. Jeg likte storesøster fra åttitallet best! :-)

    SvarSlett
  14. Deilige våren :) Jeg koser meg voldsomt med hagen og drivhuset om dagen, det ser jammen ut som assistentene dine koser seg ute i hagen også. Fine jenter :)
    Herlig uke til deg.

    SvarSlett
  15. For noen fine hagehjelpere du har :o)
    Ha ei fin uke.

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...