torsdag 28. februar 2013

Middagstips - Chili con carne

Lyst på noe godt til middag?
Jeg slår herved et slag for Chili con carne. Veldig godt og kalorimessig et bra alternativ.


Oppskrift på Chili con carne

Til 4 personer trenger du:

  • 1 pakke karbonadedeig
  • 1 løk
  • 1 chili eller chilikrydder
  • 1-2 hvitløksfedd
  • 2 bokser hakkede tomater
  • 1 boks salat- og grytebønner
  • 2 gulrøtter 
  • 1 liten paprika
  • 1 ts spisskummen
  • 1 ts salt
  • 1 ts sukker
  • 1 ts oregano
  • 2 dl vann
  • litt kjøttbiljong


Fremgangsmåte:
Stek karbonadedeig, løk, hvitløk og chili.
Ha dette oppi en gryte sammen med hakkede tomater, bønner, vann og krydder. Skjær opp gulrøtter og paprika, og ha dette oppi den nå putrende gryten.
Kok retten i minimum en halv time. Har du god tid, så la den gjerne få stå å godgjøre seg enda lengre.

Serveres med en frisk salat og kesam.

Kos deg!



8 kommentarer:

  1. Ååå, det er lenge siden vi har spist her hjemme, kansje jeg må lage en stor gryte med chili i dag! Fikk jeg lyst på hvertfall :)

    SvarSlett
  2. Ja:) Jeg lagde det i går og kosa meg veldig med gryta. Det er kjempegodt!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Dette så utrolig godt ut. Jeg må innrømme at denne retten har jeg aldri laget. Takker for oppskrift og en ny rett på min meny!

    Ønsker deg en kjempe fin dag! Klem

    SvarSlett
  4. Skal prøves. Takk for tips.
    Ha en strålende siste vinterdag :)
    Klem

    SvarSlett
  5. Ja da har du Elin gitt meg en ide og inspirasjon til fredags-middagen vår,,takk for det,,
    Jeg har spist det flere ganger men ikke laget det selv, en gang må bli den første.
    Ha en fin kveld, Marit.

    SvarSlett
  6. Chili con carne er godt, men det er lenge siden jeg har laget det. Takk for påminnelsen.
    Ha en fin torsdagskveld!

    SvarSlett
  7. We used to cook this a lot when the kids were at home. A favorite standby.

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...